PERHATIAN !

Blog dan isi kandungan blog ini hanya untuk layaran, perkongsian, dan bacaan pengunjung-pengunjung blog https://cucutokraja.blogspot.com yang beragama BUDDHA dan BUKAN beragama ISLAM sahaja.

Kandungannya mungkin akan menimbulkan KETIDAKSELESAAN kepada sesetengah golongan. Sila TINGGALKAN laman ini sekiranya anda bukanlah daripada golongan seperti yang dinyatakan di atas.

Keprihatian dan kerjasama anda semua amat saya hargai.

Sekian, terima kasih.

This blog and it blogposts are strictly for NON-MUSLIM viewing purposes only. All articles / posts are strictly the writer's personal view per se. Writer does not necessarily endorse the views or opinions given by any third party content provider. TQVM

Wednesday, June 17, 2009

Untukmu Ibu - Mok Mudo

Untukmu Ibu Keringat menitis satu satu Terik mentari menggigit setiap inci kulitmu Namun kau tetap di situ Meneruskan usahamu Agar dapat menghidupi anak-anakmu Tanpa ragu-ragu Kau membuang darjatmu Tanganmu yang suatu ketika dulu lembut, halus & terjaga Kini kering, keras dan tak bermaya Hidupmu yang dulu manja dikelilingi kemewahan dan hilai tawa Berganti kepayahan, keperitan dan titisan air mata Namun demi harga diri Kau tak pernah meminta-minta Kau tempuhi segalanya dengan keringat dan belikatmu sendiri Agar kami anak-anakmu dapat kau suapi Dari rezeki halal yang walaupun jarang mencukupi tapi dari titik peluh suci dari kasih sayang murni Pintamu agar Kami rajin menimba ilmu tabah menghadapi segala sesuatu Jangan sesekali lupakanNya, pesanmu Kerana katamu tanpa mengingatiNya akan hilang harga diri akan terbang nilai murni akan terabai jiwa suci Dan hari ini Kau boleh berbangga dengan kami kerana dari jerih-payahmu kami bangkit berdiri penuh harga diri Berkat kasihmu, berkat doamu Terima kasih IBU!

No comments:

Post a Comment